logo

Autodesk szoftver előfizetés kérdések és válaszok

Szerző: Kiss Árpád / arpad.kiss@terc.hu / +36 (20) 946-6514


A szoftverelőfizetési konstrukció egy olyan vásárlási forma, amely lehetővé teszi az Autodesk szoftverek 1 vagy 3 éves licencelését. Például kötött határidejű projektek elvégzéséhez vagy ideiglenes munkaerő alkalmazása esetén.


Az előfizetési konstrukcióban vásárló ügyfelek hasonló kedvezményekben részesülnek, mint azok, akik állandó licenceket vásárolnak az Autodesk szoftverkövetés keretében. A kedvezmények között megtalálható az alapszintű támogatás, valamint hozzáférés a legújabb szoftver- és termékfejlesztésekhez, bizonyos esetekben pedig egyes felhőszolgáltatásokhoz is.

 

A MAINTENANCE PLAN KÖVETÉSEK NYUGDÍJBA VONULTAK!

 

  •  Maintenance Plan szoftverkövetéssel rendelkező előfizetéseket 2021. május 7-én visszavonta az AUTODESK, és azok a továbbiakban nem újíthatók meg!
  • A felhasználók a szoftvert tovább használhatják, de frissíteni nem tudják. 

Mi a különbség az állandó és az előfizetési konstrukciós licencek között?

A hagyományos állandó szoftverlicencek feljogosítják a licenctulajdonost arra, hogy az Autodesk szoftver megvásárolt verzióját tetszés szerinti ideig használja. Az előfizetési konstrukciók arra jogosítják fel a licenctulajdonost, hogy a szoftvert egy előre megadott ideig használja, és további fizetésekkel újíthassa meg a szerződését, ha szeretné.
Az előfizetési konstrukcióban vásárló ügyfelek hasonló kedvezményekben részesülnek, mint azok, akik állandó licenceket vásárolnak az Autodesk szoftverkövetés keretében. A kedvezmények között megtalálható az alapszintű támogatás, valamint hozzáférés a legújabb szoftver- és termékfejlesztésekhez, bizonyos esetekben pedig egyes felhőszolgáltatásokhoz is.

Jellemzők és előnyök

Állandó licenc Autodesk® szoftverkövetéssel (maintenance plan) 

Előfizetési konstrukció (subscription)

Licencelési időszak

Állandó licenc

Éves/többéves szoftverkövetés

Havi, éves/többéves konstrukciók

Szoftverlicencelés

Többfelhasználós (különálló licenc) vagy hálózati licenc

Megnevezett felhasználó (különálló licenc)

Megújítás

Autodesk szoftverkövetés – évente megújítható

Negyedéves konstrukció – negyedévente megújítható

Éves konstrukció – évente megújítható

Hároméves konstrukció - három évente megújítható

Visszatérítési irányelvek

Vásárlást követő 30 napon belül

Éves és negyedéves előfizetési konstrukciók – vásárlást követő 30 napon belül

Hozzáférés a legújabb szoftver- és termékfrissítésekhez

Igen

Igen

Korábbi verziók használatának joga

Igen

Igen (lista szerinti termékeknél)

Otthoni használat joga

Az otthoni használattal kapcsolatos jogok termékenként változnak.

A megnevezett felhasználó több helyen is telepítheti és használhatja a terméket.

Bővített támogatás (Advanced Support)

Elérhető

Alapvető támogatás (Basic Support)

Elérhető

Használati területre vonatkozó jogok

Országon kívüli jogosultságok

Használható a beszerzési országon (EU) kívül legfeljebb 90 napon át egy 12 hónapos időszakon belül.

Globális használat, de a beszerzési országtól függően lehetnek kivételek.

Felhőszolgáltatás-előnyök

A hozzáférés programcsomagtól és típustól függ

Felhőpontok

Jogosultság esetén a szoftverkövetési szerződéssel járnak

Jogosultság esetén az előfizetési konstrukcióval járnak

Felhőalapú tárhely irányelvei

25 GB munkaállomásonként, nem összevonható

Adatmegőrzés

Az ügyfeleknek a szerződés lejárta után 30 napjuk van az Autodesk 360 segítségével tárolt adatok eltávolítására.

Melyek az Autodesk előfizetési konstrukcióinak előnyei az ügyfelek számára?

  • Szoftverhozzáférés használat szerinti fizetéssel: rugalmasan alakíthatja a kiadásait, és nem kell induló befektetésekkel és hosszú távú elkötelezettséggel számolnia. Egyes esetekben a szoftverelőfizetési konstrukciók költségeit akár az ügyfeleinek is továbbszámlázhatja, így könnyebb azokat tőkeberuházás helyett működési költségként kezelni.
  • Mindig naprakész maradhat: egy aktív előfizetési konstrukcióval mindig hozzáférhet a legújabb szoftverkiadásokhoz és termékfrissítésekhez.
  • Méretezhető licenckezelés: az előfizetési konstrukciókkal könnyebben megoldható a licencek hozzáadása és eltávolítása. Ha időszakos projekteket kell kezelni, vagy ha a munkatársak száma tanácsadók, gyakornokok vagy részidős alkalmazottak bevonása miatt megnő, akkor a licencek száma könnyen bővíthető.

Éves előfizetési konstrukció mikor jár le?

Az éves előfizetési konstrukciókat az Autodesk forgalmazóktól lehet megvásárolni, és megújítani. A konstrukciók azon a napon kezdődnek, amelyiken kiküldik a vásárlást jóváhagyó értesítést, és attól számítva 12 hónap múlva fejeződnek be. Ekkor az ügyfél dönthet az éves konstrukció megújítása mellett.

Az előfizetési konstrukciók esetében is járnak felhőpontok, melyek lejárnak az előfizetési időszak végén, attól függetlenül, hogy megújítják-e az előfizetési konstrukciót egy újabb évre.

Melyek az előfizetési konstrukciók előnyei a technikai támogatás és a frissítések szempontjából?

Az előfizetési konstrukciók sok olyan technikai támogatást és frissítést kínálnak, amelyek az állandó licencekkel és Autodesk szoftverkövetéssel együtt is elérhetőek. Lásd a táblázatot.


Kérdése van?
Kiss Árpád
Kiss Árpád
Stúdióvezető-helyettes, CAD szoftver termékfelelős és oktató
arpad.kiss@terc.hu
+36 20 946 6514
scrollUp