- avagy, miért kell védeni a szkennert? -
Főbb tulajdonságok
A dokumentumok digitalizálása és folyamatos feldolgozása gyakran kulcsfontosságú feladat a legtöbb cég életében. Számos cégnél a naponta beérkező dokumentumok száma is több százas (néhol több ezres) nagyságrendre tehető, nem beszélve a cégnél tárolt többi papír alapú dokumentumokról. Ezek manuális tárolása, vagy visszakeresése rendkívül drága és időigényes, ezért ezeket digitalizálni kell, mert csak így oldható meg, hogy ne legyenek elkallódott, időben ki nem fizetett számlák és minden dokumentum a számítógépen azonnal előkereshető legyen. Egy szkenner meghibásodás ilyen esetekben nemcsak a cég folyamatait hátráltatja, hanem a termelékenységet és a profitot is jelentősen le tudja csökkenteni, hiszen amíg az eszköz nincs megjavítva, addig nem lehet vele feldolgozást végezni.
A legtöbb dokumentumszkenner naponta több ezer papír alapú dokumentumot olvas be. Ezek a dokumentumok gyakran nem homogén méretűek, vastagságúak, tisztaságúak, anyagúak, hanem vannak közöttük postai csekkek, bejövő számlák, szerződések, faxok, stb. A szkennerek alkatrészei a beolvasott lapok mennyiségével arányosan öregednek és időnként cserére szorulnak. Az alkatrészek cseréjének költségei a kiszállásokkal, mérnökórákkal együtt néha a szkenner eredeti beszerzési értékét is megközelíthetik. A különböző Akkord szolgáltatásaink árai magában foglalják a szkennerekben felhasználó által nem cserélhető alkatrészek (motor, fogaskerék, stb.) árait, valamint azok cseréjének költségeit. Számos Ügyfél gondolja azt, hogy majd vásárolni fog egy új szkennert, ha a meglévő elromlik, azonban ez a legdrágább megközelítés.
Határidők
Vajon milyen következményekkel járhat az, ha a szkennert nem lehet használni egy ideig? Ha egy berendezés a szervizben áll, vagy vissza kell küldeni a gyártónak, akkor a javítás néha hetekig is eltarthat. Amennyiben a feldolgozásokat folyamatosan kell végezni és a szkenner leállása kritikus lehet, úgy javasoljuk az Akkord 8, vagy Akkord 16 szerződés megkötését, ahol a hiba bejelentésétől számított 8, vagy 16 munkaórán belül a meghibásodott eszközt megjavítjuk, vagy kicseréljük. A legtöbb esetben a 3 éves futamidőre megkötött Akkord 24 szerződés a leggazdaságosabb, ugyanakkor már elegendő védelmet nyújt a felhasználók számára.
Csereberendezés
Cégünk a szerződéssel védett szkennerekhez csereberendezéseket tart raktáron. Ezáltal biztosítani tudjuk, hogy amennyiben a meghibásodott szkennert valamilyen oknál fogva nem sikerülne adott határidőre megjavítani, úgy a javítás idejére csereberendezést biztosítunk Ügyfeleink számára. Az Akkord szerződések ennek köszönhetően garantálják a folyamatos munka fenntarthatóságát.
Rejtett költségek nélkül
Amennyiben egy szkennert a szervizbe, vagy a gyártóhoz kell visszajuttatni, akkor a szállítás költsége (különösen a nagyobb méretű berendezések esetén) meglehetősen magas tud lenni. A csomag elveszhet, sérülhet a szállítás során, stb. és a legtöbbször biztosítás sincs rá kötve. Az Akkord szolgáltatásaink árai magában foglalják a kiszállást és a helyszíni munkavégzés költségeit is. Mint ismeretes, mindig a váratlan leállás, a váratlan költség a legrosszabb, hiszen azt nem lehet előre tervezni. A szerződéssel védett szkennerek esetében nincsenek ilyen rejtett költségek, hiszen a berendezés üzemeltetése során az összes felmerülő költség pontosan, előre tervezhető.
Futamidők
A legtöbb szkennerre a gyártók egy év garanciát vállalnak, azonban a meghibásodások az eszköz folyamatos használata során egy év után szoktak először bekövetkezni. Számos Ügyfél gondolhatná azt, hogy felesleges a szkenner első évében szolgáltatási szerződést kötni, hiszen ez idő alatt az eszköz amúgy is garanciális. Az eszközök alap garanciája azonban nem tartalmazza a bejelentéstől számított gyors hibaelhárítási határidőket, a csereberendezés biztosítását, a kopóalkatrészek soron kívüli (kedvezőbb árakon történő) biztosítását, stb. Az Akkord szolgáltatási szerződéseinket 12, 24, vagy 36 hónap futamidővel kínáljuk, de igény esetén ettől eltérő rugalmas időtartamra is köthetők.
A nem rendszeresen karbantartott szkennerek hamarabb elromlanak, így a termelékenységük is csökken. Az Akkord szerződéssel rendelkező szkennereken időszakos preventív karbantartásokat végzünk, ezáltal a szkennerek műszaki állapota megfelelő szinten tarható és a váratlan leállások száma is minimalizálható, vagy teljesen kiküszöbölhető.
Korábban vásárolt szkennere van? Nem probléma! Karbantartási, javítási szerződéseket tudunk kötni korábban vásárolt (esetleg kifutott) szkennerekre is, azonban szerződéskötés előtt az adott szkenneren állapotfelmérést, szükség esetén szintre hozást kell elvégeznünk. Cégünk Akkord szolgáltatásai számos dokumentumszkenner típusra megköthetők. A pontos típus egyeztetése érdekében vegye fel a kapcsolatot velünk.
Garancia, vagy emelt szintű támogatás?
Szerződés nélkül a szkennerek „normál” garancia idején belül nincsen se éves preventív karbantartás, se hibabejelentéstől számított garantált határidőjű hibaelhárítás, sem cserberendezés biztosítás az esetlegesen elhúzó javítás idejére. A készülék alap garanciája csak a helyszíni kiszállást, javítást és alkatrészcsere esetén az alkatrészek ingyen cseréjét biztosítja.
|
Akkord Extend |
Akkord 8 |
Akkord 16 |
Akkord 24 |
Hibaelhárítási határidő |
|
8 munkaórán belül |
16 munkaórán belül |
24 munkaórán belül |
Támogatás távoli eléréssel |
|
|
||
Csereberendezés biztosítása (azonos kategóriájú) |
|
|||
Kiszállás és munkavégzés díja az árban |
|
|||
Meghibásodott alkatrész díja az árban |
||||
Éves preventív karbantartások száma |
|
4 alkalommal |
3 alkalommal |
2 alkalommal |
Hibaelhárítás helyszíne |
|
Felhasználónál |
Felhasználónál |
Felhasználónál |
Rendelhető futamidők (év) |
1, 2, 3, 4, 5 év |
1, 2, 3 év |
1, 2, 3 év |
1, 2, 3 év |
Hosszabbítható futamidők |
|
|||
Használt berendezésekhez is rendelhető |
|
|
Szerződéssel rendelkező szkennerek |
Szerződés nélkül |
Hibaelhárítás helyszíne |
Végfelhasználó telephelyén |
Cégünk szervizében (garanciális időszak alatt, típustól függően, a felhasználó telephelyén) |
Hibaelhárítás időtartama |
Garantált időtartammal (szerződés szerint) |
Árajánlatunkra történő megrendelést követően 2-3 hét (szerviz időbeosztásától függően) Garanciális perióduson belül a hatályos jogszabályok szerint |
Kiszállás díja |
Díjmentes |
A költség a megrendelőt terheli (vidéki kiszállásnál plusz km díj) |
Munkavégzés díja |
Díjmentes |
A költség a megrendelőt terheli |
Alkatrész biztosítása |
Díjmentes |
Árajánlat alapján, szállítás megrendelésre 2-3 héten belül Garanciális perióduson belül a hatályos jogszabályok szerint |
Csereberendezés biztosítása |
Amennyiben a helyszíni javítás nem lehetséges a szerződésben megadott időtartamon belül, úgy azonos, vagy azonos kategóriájú csereberendezést biztosítunk |
Nincs biztosítva |
Éves preventív karbantartások száma |
2 alkalommal (szolgáltatás csomagtól függően 3 vagy akár 4 alkalommal) |
Árajánlatunkra történő megrendelés alapján 2-3 hét határidővel, melynél minden költség (kiszállás, munkadíj) a megrendelőt terhelő |
Kopóalkatrészek díja |
Kedvezményes áron |
Árajánlat / Árlista alapján |
Természetesen egy szkenner karbantartása sokféleképpen történhet. Van, aki karbantartásnak nevezi már azt is, ha a szkennerben a kopóanyagokat kicseréli valaki, pedig ez nem karbantartás, hiszen a szkennerben felgyülemlett papírpor, tűzőkapcsok, gémkapcsok a szkennerben bármikor rövidzárt, leégést, elakadást képesek eredményezni.
Tesszük mindezt a gyártó előírásai és a tréningeken kapott szerviz kézikönyvek alapján, így egy átlagos dokumentum, vagy nagyformátumú szkenner preventív karbantartása átlagosan 2-3 órát vesz igénybe, amennyiben az adott eszközön nincsen valamilyen előre nem látható hardver meghibásodás. Természetesen az elektronika, optika tisztítása speciálisan erre alkalmas eszközökkel és tisztító anyagokkal történik.
Ne feledje: A szerződéssel pénzt és időt takarít meg, az eszköz működése pedig hosszútávon kiszámíthatóvá válik.