A 2018. január 1-én hatályba lépett, a közigazgatási eljárásokat újraszabályozó Általános Közigazgatási Rendtartás (ÁKR) és az elektronikus ügyintézésről szóló szabályozás nemcsak az állampolgárokat és a hatósági ügyintézőket érinti ügyeik intézése során, hanem az építési folyamat minden szereplőjét. Feladatát mindenki csak akkor tudja hatékonyan, eredményesen és az elvárt minőségben teljesíteni, ha ismeri a tevékenységére vonatkozó szabályozást és tudja is alkalmazni azt. A jogorvoslatokat pedig alapjaiban befolyásolja az új közigazgatási bíráskodás. Az elektronizáció az építésügyben nemcsak az ügyintézést, a kivitelezést formálta át, hanem erősen hat a településfejlesztésre és -rendezésre, továbbá az épülettervezésre is, hiszen az elektronizált település vagy elektronikus irányítás alatt álló, illetve működő épület üzemeltetése századunk nagy kihívása.
kérelem benyújtása, tényállás tisztázása, szakhatóság igénybevétele, döntéshozatal, jogorvoslat, végrehajtás.
e-papír, személyre szabott ügyintézési felület (SZÜF), e-szig, e-rendelkezési nyilvántartás, hivatali kapu – perkapu, e-kapcsolattartás, az e-mailek szerepe az ügyintézésben, e-fizetés.
okos ház, okos város ˗ település, okos régió, okos infrastruktúra, okos építési folyamat, BIM.